Foredrag,
og Kirkebio

Foredrag

Spændende foredrag til Husumvold fredage og søndage.

Kirkebio

Kom og se film, der gør indtryk.

Fællessang fra højskolesang-
bogen.

Husumvold Højskole

I efteråret 2024 fortsætter arrangementserien Husumvold Højskole, som viderefører højskoletraditionen inspireret af Grundtvigs tanker om at skabe en planteskole for livet. Med 5 eftermiddagsforedrag, 6 sangaftener og 3 filmvisninger i løbet af efteråret, sørger vi for at stimulere viden, vække undren og gro fællesskaber.

Ånden i kunsten

Denne sæson er temaet Mellem himmel og jord.

Foredrag til Husumvold fredage og søndage

Kirkebio

Om Husumvold Højskole

Arrangementerne

Kom og oplev Husumvold fredage, Husumvold søndage, Højskolesang og Kirkebio – en bred vifte af arrangementer, der inviterer til refleksion, fordybelse og fællesskab.

Husumvold fredage foregår på udvalgte fredage fra kl. 14-16.

Dagen begynder med en kort andagt ved en præst, hvorefter der holdes foredrag.

Husumvold søndage foregår på udvalgte søndage fra kl. 10-12.30 som en udvidet del af søndagsgudstjenesten.

Dagen begynder derfor med en gudstjeneste kl. 10-11 efterfulgt af en let frokost og kirkekaffe. Efterfølgende holdes der foredrag ca. kl. 11-12.30.

Højskolesang foregår på udvalgte fredage kl. 16.30-18, hvor der er fællessang fra højskolesangbogen.

Arrangementet indledes med et tema i højskolesangbogen. Efterfølgende er der mulighed for at vælge sange, som man ønsker at synge i fællesskab med andre.

Kirkebio foregår på udvalgte torsdage kl. 19-22, hvor der vises film, der gør indtryk.

Sognepræst Stig Boel lægger op til filmen, og efter filmen vil der være lejlighed til at diskutere det, der gjorde indtryk. Under filmene vil der være lidt snacks og lidt at drikke.